نرخ روغن موتور پراید سایپا

روغن موتور پراید یک بخش اساسی در خودرو است. اصطکاک بین اجزای متحرک را کاهش می دهد، بنابراین از ساییدگی زود هنگام قطعات مکانیکی جلوگیری می کند. این به عنوان خنک کننده عمل می کند، زیرا از افزایش درجه حرارت موتور به دلیل اصطکاک جلوگیری می کند. از خوردگی جلوگیری کرده و به تمیز ماندن موتور خودرو کمک می کند. از آنجا که باقی مانده را در حالت تعلیق نگه می دارد ، در فیلتر گیر می کنند.

نرخ روغن موتور پراید سایپا

مدل های مناسب روغن موتور پراید

مدل های مناسب روغن موتور پراید از آنجا که می توانید انواع مختلفی از موتورها را در بازار پیدا کنید ، تولیدکنندگان روغن موتور ترکیبات مختلفی را ارائه می دهند که برای هر مدل موتور و برای هر استفاده مناسب است. قبل از اینکه بفهمید بهترین روغن ماشین کدام است ، مهم است که بدانید برای چه چیزی مناسب است. صحبت های زیادی وجود دارد که روغن تضمینی برای دوام موتور است.

اهمیت آن برای مکانیک به حدی است که باید همیشه سطح روغن خودرو را بررسی کنید. بعلاوه ، با فرسایش و کثیف شدن ، هر از گاهی مجبورید آن را برای مورد جدیدی تغییر دهید (یکی از کلیدهای تعمیر و نگهداری اتومبیل است). چه زمانی روغن ماشین را عوض کنیم؟ مناسب ترین کار رعایت فواصل تعویض روغن تعیین شده توسط سازنده برای هر خودرو و استفاده از آنها به عنوان مرجع است. سپس عامل دیگری ، نوع روغنی که وسیله نقلیه شما استفاده می کند ، وارد عمل می شود.

دو نوع روغن موتور اصلی پراید وجود دارد:

روغن های معدنی: آنها نتیجه مستقیم تقطیر نفت هستند. اگر از روغن معدنی استفاده می کنید ، توصیه می شود حداقل سالی یک بار آن را تغییر دهید حتی اگر به کیلومترهای تعیین شده توسط سازنده نرسیده باشید.

روغن های مصنوعی: این پایه مقطر و تصفیه شده در آزمایشگاه تحت فرآیند تبدیل قرار می گیرد تا زمانی که از ویژگی های خاصی برخوردار شود. از آنجا که محافظت از موتور را بهبود می بخشند و خواص پایدارتر خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند ، آنها نسبت به مورد اول مزیت دارند. با وجود این عمر مفید بیشتر ، آنها نباید از دو سال استفاده بیشتر باشند.

اگر مجبور شدیم یکی از این دو مورد را انتخاب کنیم ، مصنوعی همیشه بهترین گزینه است ، زیرا استفاده از یک روغن معدنی نیاز به تغییر بیشتر آن دارد. این عامل مزیت آن را از بین می برد ، قیمت (حدود 25 یورو در هر تغییر) ، و با یک روغن مصنوعی موتور بهتر محافظت می شود.

از بین تمام خواص روغن ، مهمترین ویسکوزیته است ، یعنی مقاومت ارائه شده توسط مولکولهای روغن هنگام جریان آنها. این نباید با شاخص ویسکوزیته اشتباه گرفته شود ، که نشان دهنده تغییر ویسکوزیته به عنوان تابعی از دما است. روغنهای خوب اتومبیل باید در دمای پایین سیال باشند تا از زمان روشن شدن موتور هنگام سرد بودن به سطوح فلزی بچسبند. در عین حال ، هنگام گرم شدن ویسکوزیته کافی را حفظ می کند تا به راحتی تخلیه نشود.

شرکت پخش روغن موتور ایرانی

شرکت پخش روغن موتور ایرانی شرکت روغن موتور ما اقدام به پخش روغن موتور ایرانی برای انواع خودرو ها نموده است. تنوع محصولات ما بسیار زیاد است. هنگام خرید یک قوطی روغن می توانید ببینید که حروف، نوع ترکیب (مونوگراد یا چند درجه) و گرانروی وجود دارد. روغنهای چند درجه ای به لطف اجزای خاصی که آن را تشکیل می دهند (که اجازه نمی دهند روغن در زمستان متراکم و در تابستان بسیار مایع باشد) ویسکوزیته یک مونوگراد 15 در دمای پایین و یک مونوگراد 40 در دمای بالا دارند. جهت خرید این روغن موتور ها با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما