خرید روغن موتور خودرو با بهترین کیفیت و قیمت

هیچ نظری در مورد اینکه چه ترکیباتی از روغن موتور استفاده شده در ماشین او ساخته شده، دارد و معنی روغن موتور چیست؟

روغن موتور از ترکیباتی پیچیده تشکیل شده اند که از روغن پایه و افزودنی‌های مختلف تشکیل شده‌اند و هر خودرو نیاز به روغن موتور مناسب برای عملکرد درست دارد.

داشتن یک موتور با دوام تر و سالم شامل تغذیه موتور از روغن مناسب است، که افزایش سن موتور، ان را مهمتر از استفاده از روغن با کیفیت بالا است. با خرید روغن موتور خودرو با بهترین کیفیت و قیمت از سایت ما دیدن کنید.

روغن موتور خودرو

در ۶ سپتامبر ۱۸۶۶، جان الیس امریکایی شرکت پالایش نفت پیوسته را تاسیس کرد. دکتر الیس از پیدا کردن ارزش واقعی دارویی در حین بررسی قدرت بالقوه بازیابی نفت خام ناامید شد، اما او کنجکاو بود که خواص بالقوه روانکاری ان را بررسی کند. او در نهایت تمرینات پزشکی را رها کرد تا وقتش را صرف توسعه روغن کامل، روغن روانکار با ویسکوزیته بالا برای موتورهای بخار کند، که در ان زمان از ترکیبات ناکارامد چربی حیوانی و گیاهی استفاده میکرد.

روغن موتور خودرو

خرید روغن موتور خودرو

روغن موتور یکی از مواد روانکاری موتورهای احتراق داخلی است و روغن موتور از روغن پایه متشکل از هیدروکربن های مبتنی بر نفت یا مخلوط انها در نسبت های مختلف استفاده می کند، گاهی اوقات تا ۲۰ درصد از وزن استرها برای حل بهتر مواد افزودنی. انها معمولا از روغن پایه تقویت شده با افزودنی های مختلف، به ویژه افزودنی های ضد سایش، مواد شوینده، نگهدارنده و غیره تشکیل می شوند.

علاوه بر ترکیبات اصلی ذکر شده، تقریبا تمامی روانکاری روغن‌های حاوی خوردگی و اکسیداسیون هسته‌ها اثر روغن‌های موتور از یک پایه هیدروکربنی سنگین‌تر و ضخیم تر ناشی از نفت خام با افزودنی‌ها، جهت بهبود ویژگی‌های خاص ایجاد می‌شود.

جرم روغن موتور شامل هیدروکربنهایی با ۱۸ تا ۳۴ اتم کربن در هر مولکول است و یکی از مهمترین خواص روغن موتور ویسکوزیته ان در حفظ یک فیلم روانکاری بین اجزای متحرک است.

ویسکوزیته یک مایع را می توان به عنوان یک «ضخامت» یا یک اندازه مقاومت ان در برابر جریان تصور کرد. ویسکوزیته باید به اندازه کافی بالا باشد تا یک فیلم روان کننده را نگه دارد، اما به اندازه کافی پایین است که روغن می تواند در تمام شرایط اطراف قطعات موتور جریان داشته باشد. تغییرات لزجت یک معیار سنجش تغییرات ویسکوزیته با تغییر دما می باشد.

قیمت روغن موتور خودرو

کارکرد اصلی روغن موتور کاهش اصطکاک می باشد و روغن موتور ممکن است تنها شامل یک پایه روانکار در مورد روغن غیر شوینده، یا یک پایه روانکار به علاوه افزودنی برای بهبود درجه حرارت روغن، فشار بالا و توانایی کنترل خوردگی قطعات موتور باشد.

قیمت روغن موتور خودرو

روغن موتور یک روغن روانکار است که در موتورهای داخلی استفاده می شود که شامل خودروهای الکتریکی، موتورسیکلت، ماشین لایروبی، موتورهای ژنراتور و بسیاری از ماشین های دیگر می باشد.

در موتورها، قسمت‌هایی وجود دارند که در جلوی یکدیگر حرکت می‌کنند و اصطکاک بین قسمت‌ها قدرت مفید خود را با تبدیل انرژی جنبشی به گرما از دست می‌دهد و همچنین موجب فرسایش و کاهش کارکرد موتور می گردد و اگر روانکاری مناسب باشد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و همچنین اتلاف توان را کاهش می‌دهد و باعث می شود که عمر موتور را افزایش یابد.

روغن روانکاری بین سطوح قطعات متحرک مجاور ایجاد می کند تا تماس مستقیم بین انها را به حداقل برساند، حرارت اصطکاک را کاهش دهد و سایش را کاهش دهد، در نتیجه از موتور محافظت می کند.

روغن موتور گرما را از طریق هدایت در موتور منتقل می کند و در یک موتور با یک پمپ روغن بازیافتی، گرما از طریق جریان هوا در سطح خارجی پان و جریان هوا از طریق خنک کننده روغن منتقل می شود و از طریق گازهای روغن تخلیه شده توسط یک سیستم تهویه مطبوع مثبت می باشد.

در حالی که پمپ های بازیابی مدرن معمولا در خودروهای مسافری و دیگر موتورهای با اندازه مشابه یا بزرگتر ارائه می شوند، تولید کلی از دست دادن یک گزینه طراحی است که در موتورهای کوچک و کوچک محبوب باقی می ماند.

در موتورهای دیزل، یک حلقهٔ بلند می‌تواند نفت را در دماهای بالاتر از ۳۱۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهد و پوشش دادن قطعات فلزی با روغن همچنین انها را از قرار گرفتن در معرض اکسیژن جلوگیری می کند، جلوگیری از اکسیداسیون در دمای بالا از زنگ زدگی یا خوردگی جلوگیری می کند و همچنین ممکن است مهار کننده های خوردگی به روغن موتور اضافه شوند.

قیمت روغن موتور خودرو

تفاوت بین انواع مختلف روغن موتور

اگر می‌خواهید که وسیله نقلیه‌تان به طور کامل کار کند، باید از موتور به خوبی مراقبت کنید و مراقبت از موتور تنها بستگی به انتخاب روغن مناسب دارد.

روغن‌های موتور یکی از مهمترین اجزای ماشین‌کاری است که با اختلاط روغن‌های پایه و افزودنی تولید می‌شوند. برای عملکرد بهتر موتور در بازیاب، باید از روغن موتور مناسب استفاده کرد و شناخت انواع روغن موتور و ویژگی های مهم برای تشخیص روغن موتور مناسب، به شما کمک می کند بهترین روغن را برای ماشین خود انتخاب کنید. روغنهای این موتور از ذخایر هیدروکربن سنگین و ضخیم ناشی از نفت خام ساخته شده است.

روغن‌های موتور ترکیباتی پیچیده، از جمله روغن‌های پایه و افزودنی‌ها هستند. موتور از قطعات متحرک تشکیل شده که در طی ساعات کاری با یکدیگر برخورد کرده و منجر به اصطکاک بین اجزا می شود و اصطکاک بین قطعات حرارت زیادی تولید می کند، و اگر در ماشین باقی بماند، قطعات خودرو بسیار گرم و سیم پیچ خواهد بود، و در نهایت موتور متوقف خواهد شد و به همین دلیل است که به روغن موتور نیاز داریم.

روغن‌های نیمه مصنوعی و معدنی موتور

روغن موتور مذکور بر اساس ساختار‌های سنتزی، نیمه سنتزی و معدنی استخراج شده است. روغن مصنوعی از روغن خام استخراج می شود که به طور کامل از روغن های موتور معدنی متفاوت است. روش‌های مختلف پردازش انواع روغن‌های موتور، تفاوت‌های موجود در عملکرد و میزان استفاده را تعیین می‌کند.

روغن‌های نیمه مصنوعی و معدنی موتور

تمام روغن های ترکیبی پالایش شده و خالص است که برای موتورهای مدرن خودرو مناسب است و با توجه به روغن خالص موتور‌های سنتتیک، عملکرد انها بهتر بوده و کار بین اجزای موتور را اسان می‌کند و روغن‌های سنتزی معمولا در ماشین‌هایی با موتور پرخوران استفاده می‌شوند و چون موتورهای توربوشارژ در دمای بالاتر از موتورهای استاندارد کار می کنند.

مزایای روغن موتور مصنوعی

ناخالصی کمتر از روغن های معدنی کاهش مصرف سوخت جلوگیری از پوشیدن قطعات خودرو حفظ خواص روغن موتور و نیاز به جایگزینی کمتر مقاومت حرارتی بالا افزایش عمر نگهداری روغن‌های موتور اقتصادی تر از روغن‌های معدنی می‌باشد.

ویژگی های روغن موتور مواد معدنی چیست؟

ارزان و کم هزینه و همچنین در کوتاه مدت جایگزین دمای موتور را کاهش نمی دهد و مناسب برای موتورهای قدیمی خودرو می باشد.

تفاوت بین روغن های مصنوعی و روغن های موتور معدنی چیست؟

روغن موتور مصنوعی در مقایسه با روغن موتور معدنی عملکرد بهتری دارد و در مقابل حرارت بالا مقاوم تر است و از دیگر تفاوت های مهم روغن های سنتزی و معدنی نسبت به سایر روغنها می توان به کیفیت و عملکرد مناسب روغنهای سنتزی اشاره کرد که عملکرد مناسب و پایداری طولانی مدت داشته و نیازمند جایگزینی بیشتر می باشند.

مجموعه ما باکیفیت ترین روغن موتور را در اختیار شما قرار می دهد و شما دوستان عزیز می توانید از طریق پل های ارتباطی با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما