انواع روغن پایه هیدرولیک معدنی

در این مقاله قصد داریم تمامی نمونه های باکیفیت و منحصربفرد روغن های پایه و هیدرولیک معدنی را ارائه دهیم تا بتوانید به شناخت کاملی از آنها دست پیدا کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در واقع روغن پایه شامل انواع خاصی از جمله: مصنوعی، نوع حاصل از نفت خام و همچنین گیاهی و معدنی می باشد که هر کدام مزایای خاص خود را برای خودروها و صنایع دارند.

دسته دیگری از انواع روغن پایه وجود دارد که در واقع گروه بندی می شوند و شامل گروه های یک تا پنج می شوند که در این قسمت به آنها می پردازیم.

گروه یک شامل نمونه هایی است که به راحتی حل و تصفیه می شوند و قیمت پایین تری نیز دارند.

نوع دیگری که در گروه دوم قرار دارد دارای ترکیب متفاوتی نسبت به نوع اول است و از هیدروکربن هایی ساخته شده است که امکان داشتن آنتی اکسیدان را دارند.

در نمونه هایی که در گروه سوم قرار می گیرند، فرآیندهای پیچیده تری انجام شده و دمای بالاتری نیز در حین تولید اعمال شده است.

و گروه چهارم و پنجم که به آلفاولفین معروف هستند برای مواردی که دمای هوا بسیار متغیر است مناسب است.

با ما همراه باشید تا تمامی این نمونه های کاربردی و منحصر به فرد را برای شما معرفی کنیم تا مزایای استفاده از آنها را به ارمغان بیاوریم.

انواع روغن پایه

لازم به ذکر است که برای هر ماده تقسیم بندی های مختلفی در نظر گرفته شده است که روغن پایه نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نتیجه در این قسمت با توجه به مبدأ تولید انواع آنها را ذکر می کنیم.

در واقع روغن های پایه به دو گروه معدنی و مصنوعی تقسیم می شوند که در گروه اول میزان گوگرد کمتر است که در واقع برای افزایش دوام و عملکرد موتور به آن اضافه می شود.

نوع دوم نیز مربوط به روغن های مصنوعی است که ترکیبات شیمیایی خاصی روی آنها اعمال شده و موادی از جمله استرها و قلیایی ها در آن به کار رفته است.

اگر بخواهیم به نمونه های اصلی روغن پایه معدنی در زندگی خود اشاره کنیم، می توان کاربرد آنها را در ساخت وازلین معطر و پارافین تشخیص داد و باید توجه داشت که این مواد خوراکی نیستند و کاربرد صنعتی دارند.

روغن های پایه معدنی برای روغن کاری قطعات موتور خودرو استفاده می شود و این محصولات در انواع پارافینیک و نفتنیک که حاوی ترکیبات هیدروکربنی هستند موجود می باشد.

شایان ذکر است روغن های مذکور دارای استقامت منحصر به فردی در برابر سایش بوده و می توانند قطعات خودرو را در برابر اصطکاک محافظت کنند و البته این روغن های پایه معدنی می توانند قابلیت حل شدن و همچنین فراریت بالایی داشته باشند.

نوع دیگری از روغن پایه وجود دارد که به عنوان مصنوعی شناخته می شود و افراد زیادی از آن در مصارف صنعتی استفاده می کنند.

در واقع روغن پایه مصنوعی ترکیب مولکولی خاصی دارد که روغن کاری بسیار خوبی برای موتور خودرو ایجاد می کند و در عین حال این ماده گوگرد بسیار کمی دارد.

این نوع روغن های پایه می توانند دمای بسیار بالا را تحمل کنند و همچنین از خودروی شما در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند.

یکی دیگر از مزیت های روغن پایه مصنوعی مربوط به دوام بالای آن در برابر حرارت است، در واقع می توان با اطمینان گفت که توانایی تحمل دمای حدود چهارصد درجه فارنهایت را دارند.

انواع روغن پایه

روغن پایه هیدرولیک معدنی

در این قسمت با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد انواع روغن پایه هیدرولیک معدنی ارائه دهیم تا بتوانید بهترین اطلاعات را در مورد این گونه محصولات به دست آورید.

این نوع روغن های پایه هیدرولیک معدنی می توانند تمامی تجهیزات صنعتی و خودرویی را به میزان قابل توجهی خنک کنند و همواره این لوازم جانبی را از هرگونه آلودگی پاک کنند.

شایان ذکر است این روغن های پایه هیدرولیک معدنی در کاربردهای دیگری مانند صنعت هوانوردی نیز قابل استفاده هستند و این نشان دهنده تحمل آن ها در برابر تمامی دماها می باشد.

لازم به ذکر است که روغن های پایه هیدرولیک معدنی شامل موارد متعددی هستند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

HH: این نوع روغن پایه هیدرولیک فاقد هرگونه افزودنی است.
HL: روغن هایی که در این تقسیم بندی قرار می گیرند می توانند ضد سایش باشند و همچنین در انتقال اکسیژن به خوبی عمل می کنند.
HLP: این نوع روغن های پایه هیدرولیک معدنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند که در واقع می توان از آنها برای بهبود دوام موتور استفاده کرد.
HVLP: لازم به ذکر است که این نوع روغن ها ویسکوزیته بالایی دارند.
HLPD: این نوع روغن هیدرولیک می تواند میزان رسوب در قطعات خودرو و صنعتی را کاهش دهد.
می توان مزایای زیادی را برای روغن های پایه هیدرولیک معدنی متصور شد که یکی از آنها مقاومت آن در برابر حرارت است که می تواند با توانایی خاصی این گرما را به قسمت های مورد نظر منتقل کند.

میزان روغن کاری روغن پایه هیدرولیک معدنی بسیار بالاست و در واقع با استفاده از آن می توان تمامی قطعات صنعتی را در برابر سایش مقاوم کرد.

شایان ذکر است روغن هیدرولیک معدنی در صنایع مختلفی از جمله ریخته گری، هوافضا، کشتی سازی، خودروسازی و … کاربرد دارد.

با ما همراه باشید تا دسته خاصی از روغن های پایه هیدرولیک نسوز را برای شما ذکر کنیم تا بتوانید به درک کلی از آنها دست پیدا کنید:

انواع مصنوعی: این نوع روغن های پایه معدنی توانایی عملکرد مناسب در تمام دماها را دارند و در واقع به راحتی تبخیر نمی شوند.
گلیکول: نوع مذکور علاوه بر خاصیت ضد حریق می تواند از فرآیند سایش نیز جلوگیری کند.
امولسیون محلول در آب: این نوع روغن پایه معدنی فاقد هرگونه ماده سمی بوده و قیمت مناسبی دارد.
تمامی محصولاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم دارای قابلیت صادرات عمده بوده و همواره با روند صعودی نرخ رشد اقتصادی را همراهی کرده اند و بدون شک توانسته اند فروش بالایی را به عنوان ماده ای با سطح اطمینان قابل قبولی به دست آورند.

اکنون که شما عزیزان در مورد کارایی هر یک از این روغن های پایه آگاهی کامل پیدا کرده اید، لازم است با مراجعه به درگاه اینترنتی این مرکز، تمامی این محصولات را با توجه به سلیقه و کاربردهای خاص خود و آنها سفارش دهید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما