روغن موتور مینرال + قیمت خرید فروش

برای محافظت از خودرو بعد از لاستیک خودرو اولین محافظ موتور خودرو است که برای داشتن یک موتور خوب و سالم باید از روغن موتور معدنی استفاده کنید که در واقع مستقیما از روغن خام حاصل می شود.

در این مقاله اطلاعات مربوط به قیمت خرید و فروش این موتورهای نفتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

همانطور که می دانید روغن موتور به سه دسته تقسیم می شود که به طور خلاصه در زیر توضیح خواهیم داد.

روغن موتور معدنی: این اساسا روغن موتور روغن موتور معدنی است.

روغن موتور مصنوعی: برای ترکیبات لابراتوار به عنوان تجربی شناخته می شود.

روغن موتور نیمه مصنوعی: ترکیبی بین مواد معدنی و مصنوعی.

این روغن موتور معدنی که از پالایش نفت خام حاصل می شود در واقع برای روغن  موتور استفاده می شود.

علاوه بر این روغن موتور نسبت به روغن مصنوعی قدرت روانکاری کمتری دارد و در فصل سرما سال باعث عملکرد ضعیف هنگام اشتعال می شود.

این موتورهای نفتی عمر کمتری دارند و به دلیل مولکولهای بزرگتری که دارند از کانالهای میکروسکوپی عبور نمی کنند.

روغن موتور مینرال

رایج ترین و محبوب ترین روغن موتور مورد استفاده در بین مردم روغن موتور معدنی است.

این روغن موتور معمولا برای مهر و موم وسایل نقلیه صفر اتومبیل استفاده می شود و مناسب ترین است.

روغن موتور معمولا بر اساس فصول طبقه بندی می شود و هر کدام در یک فصل خاص استفاده می شوند.

روغن تک شبکه: این روغن فقط برای یک فصل از سال است و استفاده می شود و دارای یک عدد در مشخصات خود است و شما خواهید فهمید که چه فصلی و چه زمانی مناسب است.

روغن چند شبکه ای: همانطور که می دانید این روغن برای چهار فصل سال مناسب است و برای شناسایی اینکه کدام یک در هر فصل استفاده می شود از دو عدد استفاده شده است که شناسایی کمی دشوار است.

علاوه بر این روغن از سه قسمت تشکیل شده و با توجه به عملکردش در فصول مختلف قابل استفاده است.

روغن موتور مینرال

قیمت روغن موتور مینرال

اولین نوع روغن موتور تولید شده روغن موتور معدنی است که با وجود داشتن یک فرآیند ساده در مقایسه با سایر روغن موتور مانند روغن موتور مصنوعی و روغن نیمه مصنوعی قیمت پایین تر و مناسب دارد.

همانطور که می دانید از این روغن موتور برای روغن کاری قطعات خودرو استفاده می شود و معمولا در هنگام تعویض قطعات به دلیل مواد افزودنی کمتر و همچنین عدم اصلاح ساختار شیمیایی کوتاه می شود.

همانطور که می دانید استفاده از روغن موتور معدنی برای موتورهای قدیمی اتومبیل بهترین گزینه است.

زیرا با قدرت پاک کنندگی بالا احتمال صدمه زدن به موتور خودرو زیاد است و ممکن است باعث نرم شدن بیش از حد شود.

معمولا برای تعیین زمان تعویض روغن موتور و لنت ترمز باید روغن موتور را بررسی کنید و اگر شرایط چسبناک است زمان تعویض است.

لازم به ذکر است که برای تشخیص جایگزینی روغن موتور باید با یک متخصص مشورت شود.

همانطور که می دانید ماندگاری روغن معدنی در شرایط عادی 6000 کیلومتر در شرایط مطلوب 10000 کیلومتر است که باید کیفیت آنرا بررسی کنید.

همچنین هر 4000 کیلومتر روغنهای معدنی معمولی باید تعویض شوند و به احتمال زیاد اگر کار کنند موتور آسیب می بیند.

همچنین لازم به ذکر است که قیمت بالا, قدرت و روانکاری بالا به این معنا نیست که روغن موتور برابر نیست بلکه این است که روغن موتور برای هر خودرو استفاده می شود.

قیمت روغن موتور مینرال

خرید روغن موتور مینرال

برای هر نوع ماشین باید از مدل روغن موتور و روغن هیدرولیک سازگار استفاده کرد بنابراین برای خرید روغن موتور باید به کتابچه راهنمای ماشین بروید و نوع روغن موتور متناسب با وسیله نقلیه را بخرید که اساسا مناسب ترین وسیله برای وسایل نقلیه معمولی و قدیمی است.

اما برای اتومبیلهای مدرن بهتر است از روغن موتورهای مصنوعی استفاده کنید و در این حالت باید دفترچه راهنما را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید.

همانطور که می دانید در روغنهای موتور غنی شده  قدرت پاکسازی و دهیدراتاسیون کمتر از روغن موتور مصنوعی و نیمه مصنوعی کامل است.

همان راندمان پاکسازی استفاده از این روغنهای موتور برای اتومبیلهای مدرن را دشوار می کند.

از روغنهای دیگر, مانند روغن ترمز, روغن گیربکس و انواع دیگر روغنها, هر روغن موتور امضای خاصی دارد, به طوری که شما می توانید انواع مختلف روغنهای مورد استفاده در خودرو را بهتر شناسایی کنید.

در میان انواع روغن موتور معدنی بدون خاصیت است زیرا قدیمی است و اغلب به عنوان روغن موتور معمولی شناخته می شود.
خرید روغن موتور مینرال

فروش روغن موتور مینرال

لازم به ذکر است که از تکنولوژی قدیمی برای ساخت اکثر موتورهای داخلی استفاده می شود بنابراین درصد فروش روغن معدنی در بازار بیشتر از سایر روغن های موتور است.

همانطور که در بالا ذکر شد نمی توان اشاره کرد که کدام روغن موتور بالاترین کیفیت را دارد یا در مقابل روغن موتور دیگر بهترین است.

از روغن موتور بر اساس نوع موتور طبقه بندی شده, و از هر وسیله نقلیه دارای یک مدل از موتور, بنابراین نوع روغن موتور در هر متفاوت.

مثلا برای خودروهای مدرن در صورت استفاده از روغن معدنی معمولی صدمات جبران ناپذیری به موتور وارد می کند زیرا برای موتور این نوع خودروها مناسب نبوده و باید از روغن ماشین اتوماتیک استفاده کنید.

از طرف دیگر اگر برای خودروهای قدیمی که باید از روغن موتور معدنی استفاده شود و در صورت استفاده از روغن موتور مصنوعی به دلیل استحکام تمیزکاری بالا به موتور صدمه می زند و باعث نرم شدن موتور می شود و باعث خرابی موتور می شود.

بنابراین توصیه می شود ابتدا نوع روغنی را که باید قبل از خرید روغن موتور برای اتومبیل خود استفاده کنید و سپس خریداری کنید بدانید.

اگر شما می خواهید این محصول را با قیمت مناسب و با کیفیت بالا تهیه کنید شما می توانید از طریق سایت ما اقدام به خرید کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما